دوست زندانی ترامپ، حلق‌آویز پیدا شد!

میلیاردر مشهور و فاسد امریکایی که به جرم تجارت فحشا و قاچاق دختران خردسال جهت بهره‌برداری جنسی تحت بازداشت به‌سر می‌برد، دیشب به‌طرز مشکوکی جان سپرد.

اخبار بین الملل_ مقامات قضائی امریکا می‌گویند «جفری اپستین» در سلول انفرادی محل بازداشتش در نیویورک، خود را حلق‌آویز کرده است.

به گزارش رسانه‌های امریکایی، نامبرده در انتظار دریافت حکم دادگاه بود و توقع می‌رفت که مجازات سنگینی برایش در نظر گرفته شود.

اما آنچه ماجرای اپستین را از اهمیت مضاعف برخوردار کرد، سابقه دوستی و شراکت قدیمی وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا بود.

ترامپ در ابتدا منکر این رابطه بود؛ ولی رسانه‌های امریکایی تصاویری قدیمی از هم‌نشینی‌های صمیمانه و حتی خانوادگی آن دو با یکدیگر را انتشار دادند و بدین ترتیب نادرستی ادعای ترامپ افشا شد.

گویا ترامپ از تبعات اعتراف به رابطه صمیمانه با اپستین برای جایگاه سیاسی خود بیمناک بود

رسانه‌های امریکایی در گزارش‌های خود به یک مورد اقدام ناکام اپستین برای خودکشی طی هفته‌های اخیر اشاره کرده‌اند.

این رسانه‌ها خاطرنشان ساخته‌اند که به همین علت، وی در بازداشتگاه تحت مراقبت دقیق بوده است.

با توجه به سابقه خودکشی متهم، تدابیر امنیتی شدید حاکم بر زندان‌های امریکا، بازرسی‌های دائمی و اعلام‌نشده، وجود دوربین‌های متعدد و سختگیری در ورود اقلام متفرقه به محل بازداشت، اکنون منتقدان ترامپ خواهند پرسید که چرا در حفظ جان آقای اپستین کوشش کافی نشده است؟! و آیا او حامل اطلاعات خاصی راجع به رئیس‌جمهور امریکا بود که حالا همه آن‌ها را با خود به گور می‌برد؟!

به هر حال بعید به‌نظر می‌رسد که سیستم قضائی امریکا اجازه تحقیقات کافی در این زمینه را پیدا کند.