تمایل جوانان انگلیسی برای پیوستن به ارتش چقدر است؟

میراثی که از جنگ عراق و افغانستان به جا مانده است، پایین آمدن نرخ بیکاری در انگلیس و همچنین کاهش تمایل جوانان انگلیسی برای پیوستن به ارتش این کشور از مهمترین عللی کمبود ۲۰ تا ۳۰ درصدی نیرو‌های نظامی در پیاده نظام ارتش انگلیس محسوب می‌شود.

اخبار بین الملل_ گاردین در گزارش خود آورده است عقب نشینی انگلیس از جنگ در عراق و افغانستان که نوعی شکست محسوب می‌شود و رشد اقتصادی که باعث شده جوانان تمایل کمتری به حضور در ارتش داشته باشند، از مهمترین دلایل کمبود نیروی پیاده نظام است.

کمبود سرباز در نیروی زمینی انگلیس بیش از نیروی هوایی و دریایی است؛ این امر حاکی از عملکرد ضعیف ارتش برای توسعه بخش پیاده نظام است. از سوی دیگر، برخی از وزرای محافظه کار انگلیس که خود را حامی امنیت در این کشور معرفی می‌کنند در کاهش نیروی پیاده نظام در ارتش این کشور بی تقصیر نیستند. آن‌ها تمایلی برای شرکت در جنگ‌های بین المللی ندارند. خاطره نه چندان خوب جنگ عراق نیز باعث شده نمایندگان پارلمان انگلیس به حضور ارتش این کشور در مناطق دور دست رای مثبت ندهد.

روزنامه گاردین در بخش دیگری از این گزارش آورده تجربه مشکلات روحی و روانی برخی کهنه سربازان جنگ و گرایش جوانان انگلیسی به تحصیلات، مانع از تمایل آن‌ها برای حضور در ارتش شده است. همچنین بحران چاقی بیمارگونه سربازان انگلیسی که به کنار گذاشتن آن‌ها از ارتش منجر می‌شود از دلایلی است که به کاهش نیروی پیاده نظام در ارتش منجر شده است.