نظارت شخصی کیم جونگ اون بر آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی + تصاویر

 خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز گزارش داد  کیم جونگ اون ، رهبر این کشور شخصا بر  آزمایش موشکی  جدید روز ۱۰ آگوست نظارت داشته است.

اخبار بین الملل- پیشتر خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد کره شمالی دو موشک ناشناس دیگر را با پرتاب آن‌ها از ساحل شرقی خود، آزمایش کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری کره شمالی، دانشمندان دفاعی این کشور سامانه تسلیحاتی جدیدی را ساخته‌اند و کیم جونگ اون به ارتش دستور داده که این سامانه جدید را فورا آزمایش کند.

نظارت شخصی کیم جونگ اون بر آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی + تصویر

رهبر کره شمالی شخصا از نزدیک بر آزمایش این سلاح جدید نظارت داشت. پس از پرتاب این موشک، رهبر کره شمالی رضایت خود را از توسعه یک سلاح جدید برای کشورش اعلام کرد.  خبرگزاری رسمی کره شمالی به مشخصه های این سلاح موشکی جدید اشاره‌ای نکرد. سپس این خبرگزاری بیانیه رسمی از سوی کان جونگ گان، مدیرکل دفتر امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی را منتشر کرد که در آن رزمایش مشترک میان واشنگتن و سئول مورد انتقاد قرار  گرفت. 

آزمایش موشکی روز شنبه کره شمالی دومین مورد در هفته گذشته و پنجمین آزمایشی است که از ۲۵ جولای تاکنون انجام شده است. پیونگ یانگ این آزمایش‌ها را هشداری برای آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده تا رزمایش نظامی مشترک خود را متوقف کنند. پیونگ یانگ همچنین اعلام این رزمایش نقض توافق ژوئن ۲۰۱۸ میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

هفته گذشته نیز رهبر کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشک‌های تاکتیکی هدایت شونده سه شنبه گذشته هشداری به مانور‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی بودند. طبق این گزارش، کیم جونگ اون اعلام کرد آخرین آزمایش موشکی فرصتی برای هشدار به مانور مشترک نظامی بود که اکنون از سوی مقامات آمریکایی و کره جنوبی در جریان است.

آزمایش موشکی کره شمالی در میان مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده با واشنگتن اجرا شد.