نماینده سوری: اسرائیل سرطانی است که آن را نابود خواهیم کرد

«علی الصطوف» نماینده پارلمان سوریه به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به عراق و سوریه واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل- الصطوف تأکید کرد که «پیروزی محور مقاومت باعث شده که رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش، درباره مسائل مربوط به پایان این رژیم، در محاسبات خود بازبینی کنند».

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که به همین دلیل، رژیم صهیونیستی دست به حمله به سوریه می‌زند و صهیونیستها، «می‌دانند که اولویت سوریه در حال حاضر، نابودی تروریسم و آزادسازی کامل خاک خود است».

این نماینده سوری با اشاره به اینکه اولویت عراق نیز در حال حاضر نابودی باقی مانده عناصر داعش است، اظهار داشت: «در زمان و مکان مناسب، ضربه محکمی به دشمن صهیونیستی زده خواهد شد و این رژیم به صورت کامل از بین خواهد رفت».

الصطوف رژیم صهیونیستی را یک سرطان در قلب امت عرب دانست و تصریح کرد که باید «تمامی اراضی غصب شده توسط رژیم اسرائیل پس گرفته شود».

وی اظهار داشت که جنگ با این دشمن، جنگ موجودیتی است و «فلسطین، جولان و همه اراضی اشغال شده عربی را باز پس خواهیم گرفت».

این نماینده سوری در پایان خاطر نشان کرد، طرح تخریبی و نابودگرایانه صهیونیستی-آمریکایی در منطقه عربی، در سال 2003، با عراق آغاز شد و به آنچه «بهار عربی» نامیده می‌شد، رسید تا «امنیت و تداوم رژیم صهیونیستی تضمین شود».

منابع محلی در سوریه بامداد امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در آسمان شهر «دمشق» خبر دادند. در واکنش به این حملات، پدافند هوایی ارتش سوریه برای مقابله با اهداف متخاصم، فعال شد.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که احتمالا جنگنده‌های اسرائیلی چند موشک به فرودگاه نظامی «المزه» در جنوب دمشق شلیک کرده‌اند. گفته می‌شود حداقل ۴ انفجار بزرگ بر فراز دمشق رخ داده و دست‌کم هشت آتش‌بار پدافندی عملیات انجام دادند.

در عراق نیز اخیرا چندین بار مواضع و انبارهای مهمات سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق هدف حملات ناشناس قرار گرفت که بسیاری از کارشناسان، رژیم صهیونیستی و آمریکا را در پس آن اعلام کردند.