کره شمالی به انتقاد کشورهای اروپایی پاسخ داد

 پس از انتقادات اخیر انگلیس، فرانسه و آلمان از آزمایش موشکی اخیر «پیونگ‌یانگ» حال کره شمالی به این انتقادات پاسخ داده و از کشورهای  اروپایی خواسته است تا به جای انتقاد از دیگران بر موضوعات داخلی خود متمرکز شوند.

اخبار بین الملل- در این ارتباط «کیم سان گیونگ» مشاور انجمن «کره-اروپا» در کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای شدیدالحن خطاب به آلمان، انگلیس و فرانسه اظهار داشت که هیچ اشتباهی بزرگتر از این وجود ندارد اگر آنها تصور کنند کره شمالی، برای تضمین صلح، مجبور به ترک حقوق پدافندی خود خواهد بود.

کیم سان گیونگ در عین حال افزوده است که کره شمالی خواستار «توسعه روابط دوستانه با کشورهای اروپایی است اما این روابط باید تنها بر اساس احترام متقابل به حاکمیت طرفین باشد.

به گفته دیپلمات ارشد کره شمالی، کشورهای اروپایی بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان باید شیوه تفکر متعصبانه و سفت و سخت خود را کنار بگذارند و به کاهش تنش‌ها و تضمین صلح در شبه‌جزیره کره کمک کنند و اگر توانایی چنین کاری را ندارند، بهتر است سکوت پیشه کنند و به جای آن به فکر امور آشفته خود باشند.

طی یک ماه گذشته کره شمالی حداقل در هفت نوبت اقدام به آزمایش موشکی کرد. پیونگ یانگ این آزمایش‌ها را در واکنش به رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا عنوان کرد.