درخواست مایک پنس از اتحادیه اروپا

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا که در ایرلند به سر می‌برد، روز سه‌شنبه و پیش از سفر به لندن گفت معتقد است که انگلیس تا ضرب الاجل پایان اکتبر می‌تواند از اتحادیه اروپا خارج شود.

اخبار بین الملل- وی که در کنفرانس خبری با «لئو وارادکار» نخست وزیر ایرلند صحبت می‌کند از اتحادیه اروپا خواست تا با حسن نیت با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس مذاکره کرده تا به توافق برگزیتی دست پیدا کنند که به حق حاکمیت انگلیس احترام بگذارد.

پنس که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «من اطمینان دارم در صورتی که هر دو گروه با حسن نیت به میز مذاکره بیایند در پایان اکتبر که ضرب الاجل است، برگزیت می‌تواند انجام شود.»

این در حالی است که پارلمان انگلیس با وجود هشدار بوریس جانسون در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، قصد دارد لایحه‌ای را بررسی کند که از اقدام «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) جلوگیری می‌کند.

حتی گروهی از هم‌حزبی‌های جانسون هم گفته‌اند که به این طرح رأی مثبت می‌دهند.

این طرح جانسون را ملزم می‌کند که یا با اتحادیه اروپا در مورد نحوه خروج به توافقی مدون برسد یا بار دیگر ضرب‌الاجل خروج را به تعویق بیاندازد.

یک مقام دولت انگلیس گفته چنانچه نمایندگان پارلمان قصد اخلال در برنامه‌های دولت برای برگزیت داشته باشند، نخست‌وزیر انگلیس روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.