انتقاد شدید از جانسون در پارلمان انگلیس

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از جانب دو نماینده مجلس درباره درج مطلبی درباره مسلمانان هدف حمله لفظی قرار گرفت.

اخبار بین الملل_ در نشست امروز چهارشنبه مجلس عوام انگلیس، تانمانجیت سینگ دسی (Tanmanjeet Singh Dhesi)، نماینده حزب کارگر از حوزه انتخابیه اسلو (Slough) در جنوب غرب لندن از بوریس جانسون پرسید آیا بابت سخنان اهانت آمیزش علیه مسلمانان، به ویژه حجاب زنان مسلمان، عذر می‌خواهد یا خیر. سخنان او با تشویق و دست زدن شمار قابل توجهی از نمایندگان حاضر همراه شد.

بوریس جانسون در مقاله ای، زنان مسلمانی را که از پوشیه یا برقع استفاده می‌کنند، به "صندوق پست" و "دزدان بانک" تشبیه کرده بود. بوریس جانسون در پاسخ مدعی شد که بخشی از مقاله او خوانده شده و او آزادی پوشش زنان مسلمان را خواستار شده است.

نخست‌وزیر انگلیس مطابق معمول دیگر سیاستمداران حزب محافظه کار، تلاش کرد با ادعای یهودی ستیزی در حزب کارگر از عذر خواستن از مسلمانان این کشور طفره برود و اذهان را به موضوعی دیگر منحرف سازد.

در ادامه این نشست پاسخ به پرسش‌ها، جو سوئینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات از این که پاسخ نماینده حزب کارگر داده نشد، ابراز تاسف کرد و به نخست‌وزیر انگلیس توصیه کرد مراقب سخنانش باشد، زیرا به عنوان نخست‌وزیر، سخنان او مورد توجه قرار می‌گیرد.