تهدید پامپئو علیه دولت لبنان

منابعی از رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کردند «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا طی نامه‌ای به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در خصوص کارخانه تولید موشک حزب‌الله هشدار داده است.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، پامپئو در این نامه به دولت لبنان هشدار داد پیش از آن‌که رژیم صهیونیستی به این کارخانه موشک‌سازی حمله کند، آن را تعطیل کند.

این نامه از طریق مسیر دیپلماتیک رسمی توسط سفارت آمریکا در «بیروت» به دست میشل عون نرسیده است بلکه مستقیماً به «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان تحویل داده شده است که روابط نزدیکی با «سید حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان دارد.

پامپئو در این نامه اظهار داشت اطلاعاتی درباره یک مرکز تولید موشک دست دارد که توسط ایران و نیروهای حزب‌الله تأسیس شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا صراحتاً با اذعان به حمایت کشورش از حمله اسرائیل به لبنان، نوشت: «لبنان باید فوراً کارخانه دوم را تعطیل کند، در غیر این صورت اسرائیل با حمله‌ای طی چند روز آینده آن را نابود می‌کند».

به گفته این منابع، اطلاعات پامپئو در این باره از طریق «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به او منتقل شده است که روز گذشته در لندن با «بنجامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار داشته است.

همچنین این منابع فاش کردند یک فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز به‌همراه نتانیاهو به لندن سفر کرده است تا مقامات انگلیسی و آمریکایی را درخصوص برنامه‌های چند روز آینده این رژیم علیه لبنان مطلع سازد.

روز چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از هراس حمله پهپادهای حزب‌الله، سیستم‌های دفاع هوایی خود نظیر «گنبد آهنین» و سیستم آمریکایی «پاتریوت» را در بخش‌های مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده است.

نتانیاهو در صفحه توئیتر عربی خود پیامی متعلق به یک هفته پیش را سنجاق کرده است که در آن نوشته است: «ارتش اسرائیل یک سایت دیگر موشک‌های دقیق در لبنان را فاش ساخت. هدف مستقیم این موشک‌های دقیق، حومه شهر حیفا است. نباید به آن‌ها این اجازه را داد. به ارتش دستور دادم: به دشمنانمان امکان مجهز شدن به موشک‌های دقیق را نمی‌دهیم، و ما بی‌وقفه در این راه اقدام می‌کنیم».