وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم‌های کوبا استقبال کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تحریم‌های کوبا  ادعا کرد واشنگتن، هاوانا را بابت سرکوب مردمش و حمایت از نیکلاس مادورو در ونزوئلا مسئول می‌داند.

اخبار بین الملل- در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «امروز وزارت خزانه‌داری به منظور جلوگیری از انتقال حواله‌های بانکی از آمریکا به کوبا با هدف تامین مالی اعضای دولت کوبا و خانواده‌هایشان و محدود کردن دسترسی کوبا به نظام مالی آمریکا وارد عمل شد. بر این اساس آمریکایی‌ها دیگر اجازه ندارند حواله‌های بانکی را به بستگان نزدیک مقامات تحریم شده در دولت کوبا یا خویشاوندان نزدیک اعضای تحریم شده حزب حاکم کوبا منتقل کنند. هدف از این اقدامات که در راستای سیاست خارجی رئیس جمهور ( ترامپ ) علیه کوبا صورت گرفته هدف قرار دادن دولت کوباست. همانطور که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در آوریل اعلام کرد ما می‌دانیم که خانواده‌هایی در آمریکا می‌خواهند به عزیزانشان در کوبا کمک کنند و ما می‌خواهیم کوبایی‌ها از حمایت‌های مورد نیازشان برخوردار باشند ما می‌دانیم این حواله‌های بانکی برای این خانواده‌ها حیاتی است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین دسترسی دولت کوبا را به نظام مالی آمریکا با حذف مجوز «نقل و انتقالات برگشتی»؛ نقل و انتقالات وجوهی را که مبدا و مقصد آن‌ها خارج از آمریکاست محدود کرده است. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز موسسات بانکی تحت نظر آمریکا را برای نقل و انتقال وجوه خاص با مبدا و مقصد خارج از آمریکا موسوم به نقل و انتقالات برگشتی را حذف کرده است. آمریکا همچنان کوبا را بخاطر مداخله در ونزوئلا و حمایت از مادورو پاسخگو می‌داند».

همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا تغییراتی را درخصوص سیاست‌های حواله‌های بانکی ما اعمال کرد و به نقل و انتقالات مالی پایان داد که دسترسی دولت کوبا را به دلار تسهیل می‌کرد. ما به یافتن راه‌هایی برای پاسخگو قراردادن این کشور ادامه می‌دهیم».

انتهای پیام/