واکنش عمان به اظهارات نتانیاهو درباره کرانه باختری

وزارت خارجه عمان شنبه‌شب بیانیه‌ای را علیه پیوستن کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد.

اخبار بین الملل- وزارت خارجه عمان در بیانیه خود تاکید کرد که اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مردود است.

به گزارش پایگاه خبری الغد، در این بیانیه بر حمایت از ملت فلسطین و تلاش‌های آن برای برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در یک نشست خبری در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، رسما اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، بخش بزرگی از کرانه باختری را به «اسرائیل» ضمیمه می‌کند.

وی در این نشست خبری با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

 «صائب عریقات» دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین و مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان، در واکنش به گزارش‌هایی که پیش از اعلامیه نتانیاهو در مورد تصمیم وی برای الحاق کرانه باختری منتشر شد بود، نوشته بود: «امیدوارم که [این خبر] اشتباه باشد... ما باید از حجم تنش بکاهیم. آخرین چیزی که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به آن نیاز دارند، ریختن نفت بر این آتش است. باید آتش را خاموش کنیم. به صلح نیاز داریم.»