آغاز فصل جدید تحقیقات پیرامون جرائم ترامپ

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید عدم مسئولیت‌پذیری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور در قبال شکایت مطرح شده علیه وی مبنی بر طرح درخواست غیرعادی از رهبر یک کشور خارجی، می‌تواند به منزله آغاز فصل جدیدی از تحقیق پیرامون تخلفات وی باشد.

اخبار بین‌الملل- این در حالی است که پلوسی حرفی از احتمال استیضاح ترامپ به میان نیاورد اما در این باره گفت: این قانون‌شکنی به امنیت ملی آمریکا برمی‌گردد. از نظر بازرس کل، رسیدگی به این مسئله فوریت دارد و از نظر ما هم این مسئله اضطراری است و فوریت دارد.

با توجه به احتمال نقض قانون اساسی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، پلوسی از جمهوریخواهان نیز خواست در واداشتن مدیر اطلاعات ملی به افشای حقایق پیرامون این پرونده، با دموکرات‌ها همراه شوند.

گفته می‌شود ترامپ در تماسی تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا درباره «هانتر» پسر جو بایدن که مدیر یک شرکت گاز در اوکراین است، تحقیق کند.

بر اساس این اطلاعات، ترامپ در این تماس تلفنی که در ۲۵ جولای صورت گرفته ۸ بار به زلنسکی گفته است که با رودی جولیانی وکیل وی برای انجام این تحقیق همکاری کند.

ترامپ اصرار داشته که بداند آیا بایدن بعنوان معاون رئیس جمهوری در دوران باراک اوباما از مقامش برای فشار به اوکراین سوء استفاده کرده است یا خیر.

در پی افشای این اطلاعات درباره مکالمه رهبران آمریکا و اوکراین، جو بایدن نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها روز جمعه در بیانیه‌ای از کاخ سفید خواست که متن کامل مکالمه میان دونالد ترامپ و زلنسکی را منتشر کند.

از سوی دیگر دموکرات‌های کنگره آمریکا تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند تا مشخص شود آیا ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ تلاش کرده‌اند با فشار بر دولت اوکراین اطلاعاتی کسب کنند که به انتخاب مجدد ترامپ در سال ۲۰۲۰ کمک کند.