سوریه باید به حق قانونی خود در تداوم مبارزه با تروریسم دست پیدا کند

«گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه امروز دوشنبه به دیدار «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه رفت.

اخبار بین‌الملل- این دیدار صبح امروز انجام شده و طرفین مسائل باقی مانده مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی، مکانیزم‌ و اقدامات مربوط به آن را بررسی کردند.

پدرسون و هیئت همراه وی به همراه وزیر خارجه سوریه تشکیل این کمیته را به گونه‌ای بررسی کردند که به دور از هر گونه مداخله خارجی باشد.

سانا اعلام کرد که نشست مثبتی بود و دیدگاه‌ها بر این مسئله اتفاق نظر داشت که ملت سوریه، فقط حق دارد رهبری فرآیند قانون اساسی را به دست گیرد.

بنا بر این گزارش، طرفین همچنین تصریح کردند که ملت سوریه باید خودشان، آینده را به دور از هر گونه مداخله یا فشار خارجی رقم بزند تا پیشبرد مد نظر در فرآیند سیاسی صورت گیرد و به برقراری مجدد امنیت و ثبات در همه مناطق سوریه ختم شود.

طرفین خاطر نشان کردند که باید به صورت کامل به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشت و اشکال مختلف تروریسم را رد کرد.

المعلم در این دیدار اعلام کرد که سوریه به فرآیند سیاسی پایبند بوده و آماده است که به همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل ادامه دهد تا مأموریت وی در تسهیل گفت‌وگوی سوری-سوری تسهیل شود و به راهکار سیاسی ختم شود که تحت رهبری و تملک سوریه باشد.

وی اظهار داشت که سوریه باید به حق قانونی خود در تداوم مبارزه با تروریسم بر اساس حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و همه قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه، دست پیدا کند.

پدرسون نیز نتایج دیدارهای اخیر خود را تشریح و تأکید کرد که در فرآیند سیاسی حل بحران سوریه پیشرفت حاصل شده است.

وی اعلام کرد که آماده است تلاش‌های لازم را برای تسهیل گفت‌وگوی سوری-سوری انجام دهد.