سیاستمدارانی که گوآیدو را به کلمبیا قاچاق کردند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند

خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که از ژانویه سال جاری میلادی خودش را رئیس جمهوری این کشور خوانده، اوایل ماه جاری میلادی مجبور شد از خودش در برابر گزارش‌ها و اتهامات وارده دفاع کند؛ این اقدام زمانی صورت گرفت که رسانه‌های اسپانیا تصاویری از وی را منتشر کردند که نشان می‌داد با یک گروه تبهکار قاچاق مواد مخدر کلمبیایی به نام "راستروخوس" دیدار داشته است.

اخبار بین‌الملل- گوآیدو گفته زمانی که در فوریه و در شهر مرزی با کلمبیا در یک کنسرت بوده با افراد زیادی عکس گرفته و اطلاع داشتن از این مساله که این افراد چه کسانی بودند، رد کرده است.

یکی از اعضای این گروه تبهکار به نام ایوان پوسو شهادت داده که چند تن از مقام‌های ارشد ونزوئلایی با شبه نظامیان دولتی کلمبیا برای وارد کردن قاچاقی گوآیدو به این کنسرت ارتباط داشتند.

طارق ویلیام صعب، دادستان دولتی ونزوئلا گفت، چهار مقام ارشد ونزوئلایی با اتهام خیانت روبرو هستند چون به گوآیدو کمک کردند تا به صورت غیرقانونی به شهر مرزی با کلمبیا برود.

گوآیدو نیز در گفتگو با رادیو بلو گفت که صدها عکس با آدم‌های مختلف در این کنسرت در شهر مرزی با کلمبیا گرفته و نمی‌دانسته که این افراد با این گروه تبهکار قاچاق مواد مخدر در ارتباط بودند.

روابط بین کاراکاس و بوگوتا در میانه بحران سیاسی در ونزوئلا به سردی گرویده است. در ژانویه، اپوزیسیون ونزوئلا تلاش کرد تا مادورو را سرنگون کند و به جای او گوآیدو را در راس کار قرار دهد اما این تلاش بی‌فایده ماند و شکست خورد.

مادورو، رهبر اپوزیسیون را دست نشانده آمریکا می‌داند و دولت واشنگتن را به تلاش برای برنامه‌ریزی یک کودتا علیه دولت کاراکاس متهم کرده است.