رد درخواست روادید بیش از ۳۰ هزار نفر به علت قانون ممنوعیت سفر ترامپ

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد قانون ممنوعیت سفر که از سوی ترامپ وضع شده، بیش از ۳۰ هزار نفر را از ورود به خاک آمریکا محروم کرده است.

اخبار بین الملل- «ادوارد راموتوسکی» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور روادید به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با درخواست (روادید) حدود ۳۱ هزار و ۳۳۴ نفر تا تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ موافقت نشده است.

در این جلسه سه ساعته که با حضور این مقام آمریکایی در ساختمان «کاپیتال هیل» (ساختمان کنگره آمریکا) برگزار شد، قانونگذاران دموکرات از این فرصت برای انتقاد از محدودیت سفری اعمال شده از سوی دولت ترامپ علیه شهروندان کشور‌های ایران، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و کره شمالی و نیز مقامات ونزوئلا انتقاد کردند.

راموتوسکی در این جلسه گفت: برخی درخواست‌های روادید از کشور‌هایی که با محدودیت مواجه شدند، شاید واجد شرایط دریافت یکی از معافیت‌ها و یا استثنا‌های وزارت خارجه آمریکا بوده اند. همچنین وی از اعطای ۷۶۰۰ معافیت خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود ۷۲ هزار نفر از اتباع کشور‌هایی که با محدودیت مواجه شده اند، از زمان اعمال این قانون، درخواست روادید داده اند و حدود ۱۵ هزار درخواست نیز در حال بررسی است.

در این جلسه همچنین الهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا راموتوسکی را به چالش کشید و از فشار کاخ سفید بر مقامات این کشور به منظور مخالفت با درخواست‌های معافیت خبر داد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ فرمان نژاد پرستانه ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور عمدتا مسلمان شامل سوریه، لیبی، ایران، سومالی، عراق، سودان و یمن را صادر کرد. اما پس از انتقا‌های صورت گرفته دولت ترامپ مجبور شد نام عراق و سودان را از این لیست حذف کند.