حامی صلح در افغانستان هستیم

«ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد برای برقراری امنیت پایدار در افغانستان هر اقدامی انجام خواهد داد.

اخبار بین‌الملل- وی تصریح کرد: از زمانی که حصار کشی در مرز مشترک با افغانستان آغاز شده میزان عملیات های تروریستی در خاک پاکستان به شدت کم شده است.

باجوا اظهار داشت: ما با جدیت تمام مرز مشترک خود با افغانستان را حصار کشی می کنیم و امیدواریم که با پایان یافتن این پروژه امنیت پاکستان به نقطه ای مطلوب تر برسد.

فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد: امنیت در پاکستان به امنیت در افغانستان گره خورده است و دلیلی ندارد که از ما امنیت در افغانستان حمایت نکنیم.

وی افزود: ما افغانستان را کشوری دوست و همسایه می دانیم که مردم آن مانند ما مسلمان هستند و امیدواریم که بتوانیم نقش خود برای امنیت در این کشور را به خوبی انجام دهیم.

وی که در جمع مرز نشینان پاکستانی سخن می گفت اضافه کرد: اتحاد و وحدت ما می تواند باعث شکست تروریسم شود تا دیگر کشورها شاهد حوادث تلخ نباشد.

گفتنی است پاکستان از دو سال پیش حصار کشی در مرز 2 هزار و 400 کیلومتری خود با افغانستان را آغاز کرده و تاکنون حدودی نیمی از مرز را حصار کشی کرده است.