حمایت ریاض از تلاش‌های مصر در راه مبارزه با تروریسم

این منبع در وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: عربستان به طور کامل از تلاش‌های مصر در راستای مبارزه با تروریسم و افراط‌گری حمایت و پشتیبانی می‌کند.

اخبار بین‌الملل- وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود به خانواده قربانیان، دولت و ملت مصر تسلیت گفت و برای زخمی شدگان آرزوی شفای عاجل کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از تلاش نیروهای مسلح مصر در مبارزه با خشونت و افراط‌گری حمایت می‌کند.

وزارت خارجه بحرین اعلام کرد: موضع بحرین در قبال حمایت از مصر در تمامی اقداماتی که علیه تروریسم و مقابله با تمامی کسانی‌ که تلاش دارند به امنیت و ثبات این کشور لطمه وارد کنند، ثابت است.

این وزارتخانه تلاش‌های گسترده نیروهای مسلح مصر در راستای مبارزه با خشونت، افراط‌گری، تروریسم و نابودی سازمان‌های تروریستی مختلف به ویژه اتخاذ اقدامات اخیر نیروهای مسلح مصر در شمال سینا را ستود و به خانواده قربانیان و ملت مصر تسلیت گفت و برای زخمی شدگان آرزوی شفای عاجل کرد.

نیروهای مسلح مصر روز شنبه از کشته شدن یک افسر و زخمی شدن ۹ سرباز در جریان درگیری با تروریست‌ها و اجرای اقدامات تفتیش و بازرسی با ایجاد کمین در مسیرها و یورش به کانون‌های تروریستی در شمال سینا خبر دادند.

در جریان این عملیات در شمال و مرکز استان سینا، ۱۱۸ تروریست کشته شده و تعدادی تجهیزات نظامی نیز در حوزه آنها کشف و ضبط شد.

پیشتر ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای هوایی ۳۳ مخفیگاه نیروهای تروریستی، هفت خودروی زرهی در مسیر شمال شرق، ۸۳ خودرو در مسیر غرب و ۲۵ خودرو را نیز در مسیر جنوب منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است، این تلاش‌ها در چارچوب تکمیل تلاش‌های نیروهای مسلح و پلیس مبارزه با تروریسم در همه مسیرهای استراتژیک مصر صورت گرفت.