درخواست دموکرات ها برای برکناری پنج مقام وزارت خارجه آمریکا

دموکرات‌ها در میانه تشدید بررسی‌ها در خصوص تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، خواهان برکناری پنج مقام وزارت خارجه آمریکا هستند.

اخبار بین‌الملل- آن‌ها روز جمعه فهرستی از مقامات سابق و فعلی وزارت خارجه را در نامه‌ای برای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ارسال و اعلام کردند هر یک از این افراد باید در ماه اکتبر برای مصاحبه نزد کمیته‌های مجلس نمایندگان حاضر شوند.

مقاماتی که دموکرات‌ها خواهان برکناری آن‌ها هستند، عبارتند از «ماری یوانویچ» (Marie Yovanovitch) سفیر سابق آمریکا در اوکراین، «کورت ولکر» (Kurt Volker) سفیر سابق آمریکا در ناتو که نماینده ویژه ترامپ برای مذاکرات اوکراین هم بود، «جرج کنت» (George Kent) مشاور معاون وزارت خارجه آمریکا، «تی. اولریش برشبول» (T. UlrichBrechbuhl) مشاور وزارت خارجه آمریکا و «گوردن ساندلند» (Gordon Sondland) سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا.

نام چهار نفر از این پنج تن در شکایت افشاگر ذکر شده است. در این شکایت ترامپ متهم شده است زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را برای اهداف سیاسی تحت فشار گذاشته است تا در خصوص جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا بررسی کند.