هشدار وزیر دفاع هند به پاکستان بعد از یوگای دسته‌جمعی بر عرشه ناو هواپیمابر کشورش

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند این هشدار را بعد از آن داد که بر روند اجرای یک سری مانورهای دریایی نیروهای کشورش نظارت کرده و همچنین در یک جلسه یوگای دسته جمعی با پرسنل نیروی دریایی هند به روی عرشه ناو هواپیمابر هندی "آی‌ان‌اس ویکرامادیتیا" که در حال حاضر در سواحل غربی این کشور مستقر است شرکت کرد.

اخبار بین‌الملل- راجنات سینگ طی حضورش در این ناو هواپیمابر هند ناظر بر اجرای یک سری رزمایش‌ها با شرکت زیردریایی‌ها، ناوچه‌ها و خود این ناو بود.

وزیر دفاع هند خطاب به خبرنگاران حاضر روی این کشتی جنگی بدون ذکر مستقیم نام پاکستان گفت: تهدید مربوط به حوادث تروریستی در طول سواحل هند همچنان پا برجا است و یک  کشور همسایه دخیل در اقداماتی شرورانه برای از بین بردن ثبات هند بوده است.

سینگ در ادامه گفت: هنگامی که موضوع کشور همسایه ما مطرح می‌شود شما خیلی خوب می دانید که این کشور برای از بین بردن ثبات و وحدت ارضی هند به اقدامات شرورانه‌اش ادامه می‌دهد.

این وزیر ارشد دولت هند خاطر نشان کرد: هر کشوری در دنیا باید به میزان کافی امنیتش را تامین کند ما نمی‌توانیم هیچ یک از احتمالات مربوط به تهدیدات تروریستی را رد کنیم.

او گفت: دولت مرکزی هند به قابلیت نیروی دریایی این کشور برای تضمین امنیت دریایی خود اطمینان کامل دارد.

وی افزود: هند مصمم است که نگذارد حملات تروریستی مشابه با حملات تروریستی نوامبر 2008 از سوی تروریست‌های مستقر در پاکستان در شهر بمبئی هند که 166 کشته و بالغ بر 300 زخمی بر جای گذاشت تکرار شوند.

راجنات سینگ تاکید کرد: من با اعتقاد راسخ می‌توانم بگویم که نیروی دریای هند حضوری محکم و هوشیارانه در اینجا به هدف تامین امنیت دریایی دارد و ذره‌ای تردید در آن وجود ندارد. ما نمی توانیم اتفاقاتی که در 26 نوامبر 2008 در حمله به بمبئی افتاد را فراموش کنیم اگر یک بار اشتباهی رخ داد نباید به هیچ قیمتی دوباره آن را تکرار کرد. بنابراین نیروی دریای هند و گارد ساحلی ما همواره هوشیار باقی می‌مانند.

وزیر دفاع هند همچنین گفت: هر کسی در جهان می‌داند که اگر تروریست‌ها تصمیم به دست زدن به حمله بگیرند چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.

وزیر دفاع هند همچنین بعد از شرکتش در جلسه اجرای نرمش یوگای دسته جمعی به روی عرشه ناو هواپیمابر هند از نارندرا مودی نخست وزیر هند به خاطر این که یوگا را به عنوان یک ورزش جسمی و معنوی در سطحی بین المللی اعتبار بخشید تحسین کرد.

او گفت: این نارندرا مودی بود که قطعنامه‌ای در سازمان ملل درباره یوگا ارائه کرد و حمایت 177 کشور را در قبال آن جلب کرد و تقریبا در همه کشورهای دنیا بخش قابل توجهی از مردم به تمرین یوگا می‌پردازند.

این مقام ارشد هندی گفت: پاکستان باید درک کند که نیروی دریایی هند با به کارگیری یک زیردریایی جدید به نام زیردریایی "خاندهری" قدرتمند تر از قبل شده است و این که ما می‌توانیم در هنگام نیاز از این قابلیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: نیروی دریایی هند می‌خواهد نوعی حس اطمینان و اعتماد دو جانبه را با همه کشورهای کوچک و بزرگ حوزه اقیانوس هند به وجود بیاورد.