حق حمله نظامی به مواضع آمریکا در خاک عراق محفوظ است

کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از نقش تسهیل کننده نظامیان تروریست آمریکا در حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق انتقاد کرد.

اخبار بین‌الملل- «کریم المحمداوی» عضو این کمیسیون گفت که کمیسیون نظارت بر مصوبات دولت برای حفظ حاکمیت کشور، «پاسخ نظامی به رژیم صهیونیستی و هر کسی را که به آن در حمله به مواضع الحشد الشعبی کمک کرده، بررسی خواهد کرد».

پایگاه خبری «المعلومه» عراق، به نقل از المحمداوی گزارش داد که این کمیسیون طی روزهای آتی، گزارش خود را به پارلمان عراق ارائه خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که نتایج تحقیقات درباره حمله به مواضع الحشد، به دولت عراق این حق را می‌دهد که بدون مخالفت هر گونه طرف بین‌المللی، حق داشته باشد به این حملات، پاسخ دهد.

المحمداوی همچنین توضیح داد که دولت عراق این حق را دارد که به مواضع آمریکا در خاک عراق نیز حمله نظامی کند؛ زیرا به پهپادهای رژیم صهیونیستی کمک کرده که حریم هوایی عراق را نقض کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها، مواضع الحشد را برای پهپادهای اسرائیلی مشخص کرده بودند، خاطر نشان کرد که هفته آینده، مکانیزم پاسخگویی دولت به رژیم صهیونیستی و همدستانش مشخص خواهد شد.

در همین ارتباط، «مهدی تقی» یکی دیگر از اعضای این کمیسیون گفت که دولت عراق قصد دارد در شورای امنیت و سازمان ملل از رژیم صهیونیستی شکایت کند.

تقی با تأکید بر اینکه دست داشتن اسرائیل در این حملات مبرهن است و دولت عراق باید به انحاء مختلف بدان پاسخ دهد، دولت آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری این کشور را مسئول حملات مکرر به خاک عراق دانست؛ زیرا آمریکا و ائتلاف، موظف به حمایت از حریم هوایی عراق هستند.

وی در پایان گفت که دولت عراق قصد دارد برای تجهیز تسلیحاتی ارتش و حمایت از حریم هوایی این کشور، از روسیه و شماری از کشورهای اروپایی سلاح خریداری کند.

در همین ارتباط، گروههای مقاومت عراق وابسته به الحشد روز گذشته با بیان اینکه انتقام این حملات را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت، تأکید کردند که اراضی اشغالی فلسطین در تیررس آنان قرار دارد.