حمله شدید نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس به الغنوشی از زندان

نبیل القروی نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس به شدت به جنبش النهضه و راشد الغنوشی رئیس آن حمله کرد.

وی پس از آنکه دادگاه با آزادی وی مخالفت کرد، گفت: مخالفت من با ائتلاف با النهضه علت اساسی مخالفت با آزادی ام بوده است. هرگز با جنبش النهضه ائتلاف نخواهم کرد. با شما ائتلاف نخواهم کرد به ویژه پس از آنکه جوانان تونسی را فریب دادید و به سوریه فرستادید و آنها را هیزم جنگ تروریستی در آنجا کردید و تونس را در زمره کشورهای صادر کننده تروریسم کردید. با شما ائتلاف نمی کنم به سبب جنایات خطرناکی که علیه کشور و ملت تونس انجام دادید.

شایان ذکر است که دستگاه قضایی تونس با آزادی «نبیل القروی» نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در زندان به سر می برد، به شدت مخالفت کرده بود.

دستگاه قضایی تونس پس از آن با آزادی «نبیل القروی» از زندان مخالفت کرد که او پیش از آن تهدید کرده بود که اگر از زندان آزاد نشود، به نتایجی که در دور دوم انتخابات رقم بخورد، اعتراض خواهد کرد.

پیش از این نبیل قروی از دادگاه استیناف خواسته بود تا با رسیدگی مجدد به اتهامات مطرح شده، زمینه آزادی او را از زندان فراهم کند.

 «نبیل القروی» در همین ارتباط  از زندان اعلام کرد: به علت عدم فرصت برابر با قیس سعید به نتایج دور دوم انتخابات در صورتی که قیس سعید برنده انتخابات شود، اعتراض خواهم کرد زیرا فرصت برابر تضمین کننده درستی نتایج انتخابات است. آنها به من فرصت معرفی برنامه هایم را نمی دهند و مانع از ارتباط من با رای دهندگان طبق حکم قضایی شده اند.

در حال حاضر نبیل القروی به اتهام فساد و پولشویی در زندان به سر می برد. القروی به همراه «قیس سعید» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس که احتمالا ۱۳ اکتبر برگزار می شود، راه یافته است.