آغاز تحقیقات برای شناسایی افراد افراطی در نیروهای امنیتی فرانسه

فرانسه قصد دارد برای شناسایی افراد افراطی در اداره پلیس و سرویس‌های امنیتی خود چاره‌اندیشی کند. این تدابیر پس از حمله به چهار پلیس پاریس اتخاذ شده است. عامل حمله پاریس در اداره پلیس خدمت می‌کرده است.

اخبار بین‌الملل- ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه امروز یکشنبه ۱۴ مهر در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که به عنوان پیامد حمله به چهار پلیس در پاریس ماموریت‌ شناسایی و تشخیص افراد افراطی در دو حوزه یعنی در اداره اطلاعات پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی انجام می‌گیرد.

نخست وزیر فرانسه تاکید کرده است که نخستین تحقیقات و ماموریت شناسایی باید تا پایان اکتبر به اتمام برسد و نتایج تحقیقات دوم نیز تا پایان سال در دسترس خواهد بود. طبق گفته نخست وزیر فرانسه تحقیقات داخلی برای شناسایی کارمندان افراطی انجام خواهد گرفت.

نخست وزیر فرانسه همچنین گفت برای سرویس‌های مخفی فرانسه شناسایی تهدیدات داخلی اولویت دارد.

در همین رابطه «فرانسوا ریکار» دادستان ضد تروریسم هم جزئیات مربوط به عامل حمله به پلیس پاریس را فاش کرد.

 به گفته دادستانی پاریس، مهاجمی که روزپنچ‌شنبه ۳ اکتبر چهار نفر از همکاران خود را با چاقو به قتل رساند، در ارتباط با گروه‌های سلفی بوده و احتمالا از نظرات آنها متاثر شده است. 

ریکار گفته است مظنون درست قبل از این حمله دو چاقو خریده که یکی از آن‌ها فلزی و دیگری از جنس سرامیک بود. این مرد که ۴۵ سال دارد کارمند پلیس فرانسه بوده است. او روز  پنج‌شنبه ۱۱ مهر (سوم اکتبر) چهار همکار پلیس خود را با چاقو کشت و دو نفر را زخمی کرد و سپس خود به ضرب گلوله مأموران کشته شد.

به گفته دادستان ضد ترور فرانسه تحقیقات در خصوص پرونده مهاجم ۴۵ ساله هنوز ادامه دارد.