برنان: جمهوری‌خواهان از ترس انتقام ترامپ از استیضاح او حرف نمی‌زنند

در حالی که پرونده رسوایی اوکراین گیت ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد، جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا گفت سناتور‌های جمهوری خواه از ترس دونالد ترامپ درباره استیضاح او اظهارنظر نمی‌کنند.

اخبار بین الملل- او در برنامه «با رسانه ها» از سناتور ران جانسون، نماینده ایالت ویسکانسین برای ترس از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا گفت: واضح است که سناتور جانسون همانند دیگر سناتور‌های جمهوری‌خواه می‌ترسند اگر چیزی علیه رئیس جمهور بگویند او از آن‌ها انتقام بگیرد. رئیس جمهور تبدیل به فردی قلدر شده است و مشخص است که جمهوری خواهان مجلس سنا نیز در امتداد مسیر او پیش می‌روند.

این مقام اطلاعاتی اسبق آمریکا گفت من سال‌ها مسائل گوناگونی با دموکرات‌ها داشتم، اما تاکنون چیزی همانند وضع حال حاضر جمهوری خواهان را شاهد نبودم. رئیس پیشین سازمان سیا گفت ارائه اطلاعات نادرست سبب سردگمی شهروندانی آمریکا شده است. به اعتقاد برنان، تا زمانی که مقامات ارشد حزب جمهوری خواه از مقابله با ترامپ هراس دارند، این مبارزه بسیار طولانی و دشوار خواهد بود.

از زمان مطرح شدن موضوع رسوایی تازه ترامپ موسوم به اوکراین گیت و به دنبال آن مطرح شدن موضوع استیضاح او بسیاری از جمهوری خواهان از ترامپ حمایت کردند. پس از افشای مکالمه تلفنی جنجالی میان دونالد ترامپ و همتای اوکراینی او در خصوص تحت فشار گذاشتن این کشور برای اقدام علیه جو بایدن، رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، مجلس نمایندگان تحقیقاتی را در خصوص استیضاح رئیس جمهور آغاز کردند.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح او را مطرح کنند.