افزایش محبوبیت ترامپ در میان رای‌دهندگان مستقل

علی‌رغم دردسرهای جدیدی مانند ماجرای اوکراین گیت و روند استیضاح که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با آن رو به رو است، نظرسنجی‌ها نشان از افزایش آراء وی در میان رای‌دهندگان مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دارد.

اخبار بین‌الملل- در پیمایش جدیدی که توسط دو موسسه «آی.بی.دی»  و «تی.آی.پی.پی» در بازه زمانی ۲۶ سپتامبر تا ۳ اکتبر ۲۰۱۹ با جامعه آماری ۹۰۰ نفر انجام گرفته، آراء ترامپ با رقبای خود در حزب دموکرات مقایسه شده است.

به نوشته وبگاه نشریه «هیل» در حالی که ترامپ در اوایل ماه سپتامبر ۱۸ درصد از «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا عقب بود، اما اکنون با ۴۵ درصد از آراء مستقلان، فقط یک پله عقب‌تر از بایدن با ۴۶ درصد رأی قرار دارد.

از طرفی ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ترامپ را به سناتور «الیزابت وارن» با ۴۳ درصد آراء ترجیح می‌دهند. این در حالی است که همین آراء در اوایل ماه سپتامبر به میزان ۴۶ در برابر ۴۸ درصد بود.

محبوبیت ترامپ در جمع رای‌دهندگان مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در مقایسه با «برنی سندرز» دیگر سناتور دموکرات حاضر در این رقابت نیز بیشتر شده است. ترامپ در این رقابت با ۴۸ درصد آراء، به میزان چهار درصد از سندرز پیش است.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که انتقادها از ترامپ به دلیل ماجرای اوکراین‌گیت و افشای محتوای تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین افزایش یافته و ترامپ نیز به حجم جملات به بایدن افزوده است.

از نظر هیل، رای‌دهندگان مستقل در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نقش تاثیرگذاری را ایفا می‌کنند. ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در انتخابات که خود را مستقل معرفی کرده بودند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به ترامپ رای دادند و سهم «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات وی نیز ۴۲ درصد بود.