کسری بودجه فدرال آمریکا رکورد هفت سال اخیر را زد

اختلاف درآمد و هزینه‌های فدرال آمریکا تنها چهار بار از یک تریلیون دلار گذشته که در دوران پس از بحران مالی جهانی بوده است.

اخبار بین‌الملل- این کسری که از سال ۲۰۱۵ هر سال با افزایش رو به رو بوده، ۲۰۵ میلیارد دلار بیشتر از کسری سال ۲۰۱۸ است و ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، اداره بودجه کنگره هشدار داده است که بدهی آمریکا در مسیر ناپایداری قرار گرفته و نمی‌توان آن را در همین میزان حفظ کرد. سطوح بالاتر بدهی هزینه‌های مربوط به وام را افزایش می‌دهند که مقابله با رکود اقتصادی را برای دولت دشوارتر کرده و میزان هزینه‌های آینده را برای بازپرداخت سود وام‌ها افزایش می‌دهد.

از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، حزب جمهوری‌خواه بسته کاهش مالیات بزرگی را تصویب کرد که درآمد دولت را کاهش داد. این در حالی است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر ساله برای افزایش هزینه‌ها توافق کرده‌اند.

با این حال، ناظران بودجه خاطرنشان کرده‌اند که عاملان اصلی این کسری برنامه‌هایی با بودجه خودکار مانند "امنیت اجتماعی"، "مدیکر" (برنامه ملی بیمه اجتماعی) و "مدیکید"(برنامه بهداشتی آمریکا برای خانواده‌ها و افراد با منابع و درآمد کم) هستند.

جیسن پای، معاون رییس امور قانونگذاری در گروه "FreedomWorks" می‌گوید: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باید برای کسری‌ شوکه‌کننده‌ای که از سوی اداره بودجه کنگره گزارش شده، بازخواست شوند.

وی افزود: این وضعیت ناپایدار وخیم‌تر خواهد شد.

آمار نهایی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای سال مالی جاری که ۳۰ سپتامبر پایان می‌یابد، اواخر ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد و می‌تواند شامل اخبار بدتری درباره کسری‌های بودجه آمریکا باشد. تخمین‌های پیشین وزارت خرانه‌داری نشان داده‌اند که کسری امسال از یک تریلیون دلار خواهد گذشت.