ترامپ: اگر داعشی‌ها فرار کنند، به اروپا می‌روند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال فرار اسرای داعشی از سوریه در پی آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه، گفت این افراد در صورت فرار به اروپا خواهند رفت.

اخبار بین‌الملل-وی که در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه اغلب اسرای داعشی که در اختیار کردها هستند از اتباع کشورهای اروپایی‌اند، گفت: «آن‌ها از کشور ما نیامده‌اند. ما لطف بزرگی به آن‌ها (اروپایی‌ها) کردیم و به فرانسه، به آلمان و کشورهای مختلف اروپایی گفتیم که "دوست داریم خودتان اتباعتان را پس بگیرید." [آن‌ها گفتند] "خوب، ما آن‌ها را نمی‌خواهیم، ما آن‌ها را نمی‌خواهیم. چطوره که شما آن‌ها را تحویل بگیرید." من گفتم "ما هم آن‌ها را نمی‌خواهیم".»

ترامپ افزود: «هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌خواهد. آن‌ها بد هستند، اما بالأخره کسی باید حواسش به آن‌ها باشد. من گفتم "ببینید، ما به شما لطف بزرگی کردیم. آدم‌هایتان را بگیرید. آن‌ها را پس بگیرید." در بسیاری از موارد، آن‌ها شهروندان اروپایی‌ها هستند، شهروندان فرانسه، آلمان. آن‌ها نمی‌خواستند آن‌ها را پس بگیرند. من به آن‌ها (اروپایی‌ها) یک شانس دادم، من به آن‌ها یک شانس دیگر هم دادم. من به آن‌ها شانس سومی هم دادم. حتی شانش چهارم هم دادم.»