«حبس» مقامات دولت ترامپ در آمریکا بررسی می‌شود

«رشیده طلیب»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از میشیگان اعلام کرد که تصیم نمایندگان کنگره برای ادامه تحقیقات در راستای استیضاح ترامپ جدی است.

اخبار بین‌الملل- رشیده طلیب همچنین افزوده است که نمایندگان همزمان با انجام تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ، طرحی را در دست بررسی دارند که هدف آن ایجاد مجازات حبس برای مقامات دولتی است که با روند تحقیقات همکاری نکردند و از ادای شهادت در دادگاه خودداری کردند.

از ۲۴ سپتامبر مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ آغاز کرده است. در تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ، رئیس جمهور امریکا متهم است که از قدرت خود در راستای اهداف شخصی استفاده کرده است.

ماجرای استیضاح ترامپ از آن جا به صورت جدی مطرح شد که مسئله درخواست ترامپ از رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات درباره پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی او بالا گرفت و بعد مشخص شد که ترامپ اعطای برخی کمک‌های مالی به اوکراین را منوط به انجام تحقیقات پیرامون پسر بایدن کرده است.

با این حال در روند تحقیقات برای استیضاح ترامپ، برخی مقامات دولتی و همچنین برخی مقامات وزارت خارجه در جلسات تحقیقات و ادای شهادت حاضر نشدند و همین مسئله باعث شده تا رشیده طلیب از بررسی طرح مجازات مقامات دولتی خبر دهد که  با روند تحقیقات همکاری نکرده‌اند.