«دوشنبه» میزبان رایزنی‌های نهادهای دیپلماتیک همسود

رایزنی‌های وزارتخانه‌های خارجه کشورهای همسود با موضوع همکاری‌ در حوزه رسانه و اطلاع رسانی به میزبانی تاجیکستان برگزار خواهد شد.

 

نمایندگان نهادهای دیپلماتیک کشورهای همسود در این رایزنی‌ها در مورد پشتیبانی اطلاعاتی از سیاست‌های خارجه کشورهای عضو این اتحادیه بحث و تبادل تجربه می‌کنند.

 

شرکت کنندگان این نشست همچنین در زمینه موضوعات مربوط به افکار عمومی و رسانه‌ها، سازماندهی برنامه‌های رسانه‌ای، هماهنگی فعالیت‌های ارتباطی در جامعه همسود بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

 

علاوه بر این نمایندگان وزارت‌خانه‌های خارجی کشورهای همسود در جریان این رایزنی‌ها مسائل مربوط به گسترش همکاری در شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با تهدیدات مدرن را بررسی خواهند کرد.

 

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

 

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

 

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می‌شود هزینه می‌شود.