به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس"سید کامل الهاشمی" از روحانیون و اندیشمندان مسلمان بحرین افزود: تجربه دینی سلفی وهابی کاملاً خارج از چارچوب زمان، عصر و دین است از این رو سخن گفتن در خصوص یافتن فتوایی از آنها درباره حرام بودن برپایی تظاهرات در عربستان، فایده ندارد.

وی ادامه داد: آنها با صدور فتوایی که حتی غرب را نیز به خنده وا داشت، علیه ما اقدام کردند از این رو ما نیز باید کاری کنیم که مورد قبول هر شخصی قرار بگیرد و کسی در جهان نتواند از آن خرده بگیرد.

الهاشمی افزود: دین اسلام دین بزرگ و مبتنی بر احترام است و وهابی‌های سلفی می‌خواهند این دین را به سخره بگیرند تا غرب با آن به ما بخندد. ما حتی برای یک لحظه هم آنچه را که عربستان انجام می‌دهد نمی‌پذیریم. ما نمی‌پذیریم که دین ما مورد تمسخر قرار گیرد.

این روحانی بحرینی گفت که دولتی که امروز خود را عربستان می‌نامد خارج از چارچوب دولت عمل می‌کند به گونه‌ای که نمی‌توان نام آن را دولت گذاشت بلکه گروهی از اعراب بدوی هستند که به شکلی به آنها فرصت داده شده است تا به قدرت برسند و بر مردم حکومت کنند.

وی بیان کرد که دولتی که خود را دولت عربستان می‌خواند در قرن ۲۱ بدون قانون اساسی و قانون زندگی می‌کند اما آنها مدعی‌اند که قرآن کریم قانون اساسی شان است در حالی که در ساده‌ترین مبانی و اصول مخالف با قرآن عمل می‌کنند. آنها سالیانه هزاران نسخه قرآن کریم توزیع می‌کنند تا قرآن حجتی بر آنها باشد.

الهاشمی تاکید کرد که عربستان از بین رفتنی و رفتنی است و تنها برای مدتی کوتاه باقی خواهد ماند.

بر اساس آخرین فتوای وهابیها، برپایی تظاهرات در عربستان در حالی که این کشور خود از اقدامات خشونتآمیز در سایر کشور با پول و اسلحه حمایت میکند، حرام است.