کاهش رشد اقتصادی عربستان

صندوق بین المللی پول روز سه شنبه پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ به شدت کاهش داد و آن را ۰،۲+ درصد پیش بینی کرد.

اخبار بین الملل- شبکه تلویزیونی سی ان ان هم گزارش داد صندوق بین المللی صبح امروز با انتشار گزارشی پیش بینی خود را درباره چشم انداز رشد اقتصاد جهان کاهش داد و به پائین‌ترین سطح از زمان بحران مالی جهانی رساند. در جدید‌ترین پیش بینی صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ برابر با ۳.۴% اعلام شده است.

کِلِر سباستین، خبرنگار اقتصادی سی ان ان در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: گزارشی که صندوق بین المللی پول منتشر کرده گزارشی ناامید کننده است؛ در حالیکه دو سال پیش صندوق بین المللی خوش بین بود. صندوق بین المللی پول می‌گوید رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با امسال (۲۰۱۹) - که پیش بینی می‌شود ۳% باشد - به ۳.۴% خواهد رسید. صندوق بین المللی پول اعلام کرد بخش زیادی از این افزایش (ناچیز) ناشی از بازار‌های نوظهور در آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه است. صندوق بین المللی پول پیشتر رقم بالاتری را برای رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود.

این صندوق اعلام کرد آنچه که باعث کند شدن رشد اقتصاد جهانی می‌شود بخش‌هایی از آسیا و مشکلات اقتصادی در چین است که صرفا به اختلافات و تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن مربوط نمی‌شود، بلکه به کندی رشد اقتصادی در چین ربط دارد.