قانونگذاران آمریکایی مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف کنند

وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای مخالفت قاطعانه خود را با مصوبات مجلس نمایندگان آمریکا درباره هنگ کنگ ابراز داشته و از قانونگذاران آمریکایی خواسته مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف کنند.

اخبار بین‌الملل- چین مداخله "نیروهای خارجی" را عامل تشدید ناآرامی‌ها در شهر نیمه خودمختار هنگ کنگ عنوان کرده است.

وزارت خارجه چین همچنین به اتخاذ "تدابیر شدید" در صورتی که کنگره آمریکا قانون حمایت از معترضان هنگ کنگی را متوقف نکند، تهدید کرده است.

اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا نشانه‌ای جدید در سردی روابط میان دو قدرت اقتصادی برتر جهان در سایه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق تجاری ارزیابی شده‌ است.

این مصوبه که "قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ" نام دارد وضعیت تجاری ویژه هنگ کنگ با آمریکا را پایان می‌دهد تا زمانی که وزارت خارجه آمریکا به طور سالانه تایید کند مقامات هنگ کنگ به حقوق بشر و اجرای قوانین احترام می‌گذارد.

شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین در گزارش خود در نوزدهمین کنگره حزب کمونیست درباره ایده "یک کشور، دو سیستم" و اتحاد دوباره سرزمین مادری چین به عنوان راهبرد کلیدی چین در "عصر جدید" یاد کرده است. این به آن معناست که پکن قصد ندارد از تایوان و همینطور هنگ کنگ به‌عنوان بخشی از حاکمیت سرزمینی خود چشم پوشی کند.