سیاست آمریکا در سوریه کردها را به جدایی‌طلبی سوق داد

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در نشستی با مقامات بلندپایه سرویس‌های ویژه، سازمان‌های امنیتی و ارگان‌های انتظامی این کشور، اعلام کرد که آمریکا و اقدامات ائتلاف غربی که به رهبری این کشور در مناطق شمال شرق سوریه صورت گرفته، کردهای سوری را به سمت ایجاد ساختارهای شبه دولتی و رویارویی با قبایل عرب ساکن این منطقه سوق داده است.

اخبار بین‌الملل- وزیر خارجه روسیه گفت: «ما سال‌هاست که سیاست آمریکا و اعضای ائتلاف بوجود آمده توسط آنها در سوریه را زیر نظر گرفته‌ایم، سیاستی که باعث تقسیم سوریه و ایجاد زیرساختارهای شبه دولتی در مناطق شرقی رود فرات شده و سازمان‌های کرد را به سمت تمایلات جدایی طلبانه و مقابله با قبایل عرب سوق داده است. ما پیش از این در مذاکره با همتایان آمریکایی نسبت به عواقب چنین سیاستی هشدار داده بودیم.»

لاوروف همچنین یادآور شد که کشورهای غربی نمی خواهند تا روسیه و چین در شکل گیری قواعد برای فعالیت‌های اطلاعاتی در مبارزه با تروریسم، مشارکت داشته باشند. وی افزود: «متاسفانه فعلاً تمامی وظایف کنونی برای تدوین یک رویکرد مشترک و سیستماتیک علیه استفاده از اینترنت در اهداف تروریستی و افراط گرایی با مشکلاتی مواجه است. شرکای غربی ما ترجیح می دهند تا در گرو‌های محدود در این زمینه فعالیت کرده و تمایلی برای همکاری با کشورهایی مانند روسیه و چین ندارند.»