عزیمت کاروان‌های ارتش سوریه به شرق فرات

یک منبع میدانی سوریه به وبگاه خبری «اسپوتنیک» گفت که سه تیپ زرهی ارتش سوریه برای استقرار در ریف الحسکه در شمال سوریه به سمت شرق فرات حرکت کردند.

اخبار بین الملل- این منبع گفت: «کاروان‌های نظامی مرکب از سه تیپ زرهی در مسیر حرکت به شرق فرات برای استقرار در ریف الحسکه هستند.»

شبه نظامیان کُرد گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده‌اند که همه نیروهای خود را طبق توافق آتش‌بس با ترکیه از شهر مرزی «راس العین» در ریف الحسکه در شمال شرق سوریه بیرون برده‌اند.

«کینو گابریل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان بخشی از توافق تعلیق درگیری نظامی با ترکیه که با میانجیگری آمریکا صورت گرفت، امروز شهر رأس العین را از همه نیروهای رزمی خود تخلیه کردیم و هیچ نیروی رزمی از هم اکنون در این شهر حضور ندارد.»

به نوشته اسپوتنیک همه محله‌های شهر رأس العین با خروج شبه نظامیان کُرد از آنجا به کنترل نیروهای ترکیه و شبه نظامیان «ترکمانی» طرفدار ترکیه درآمده است.

تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه از هفدهم مهر ماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. نظامیان ترکیه بیشتر حملات خود را بر استان حسکه به ویژه شهر رأس العین متمرکز کرده‌اند.

دمشق اما با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کُردنشین شمال سوریه اعلام کرده است که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوزی آماده است.

منابع خبری امروز نیز تأکید کردند که نظامیان آمریکا بیش از ۲۳۰ عنصر خارجی داعش را از  شمال حسکه به منطقه «الشدادی» انتقال داده است.