سیاست های خصمانه آمریکا تبعات خطرناکی دارد

"کیم هیونگ ریونگ"، معاون وزیر نیروهای مسلح کره شمالی، امروز(دوشنبه) در همایش شیانگ شان در پکن گفت، کشورش برای برقراری صلح پایدار تلاش کرد اما، اقدامات دولت های آمریکا و کره جنوبی باعث بازگشت این وضعیت به چرخه خطرناک و باطل تنش ها شد.

اخبار بین‌الملل- سیاست های خصمانه و منسوخ آمریکا علیه کره شمالی باعث شد با وجود گذشت یکسال از امضای بیانیه مشترک کره شمالی و آمریکا،   روابط دوجانبه دو کشور شاهد هیچگونه بهبودی نباشد.

کیم کره جنوبی را به خاطر ادامه رزمایش های مشترک با آمریکا و خرید تجهیزات نظامی پیشرفته، به عدم صداقت متهم کرد و گفت، به خاطر داشته باشید ما از صلح در منطقه حفاظت خواهیم کرد، مقامات آمریکا و کره جنوبی باید از هرگونه اقدامی که موجب ایجاد بی ثباتی شود، پرهیز کنند و راه جدیدی برای حل مساله ارایه دهند.

کره شمالی این ماه(اکتبر)، در بحبوحه تداوم تحریم های اقتصادی و اعمال فشارها برای صرفنظر کردن از برنامه هسته ای و موشکی اش تهدید کرد، به ممنوعیت اعمال شده از سوی سازمان ملل در رابطه با آزمایش موشک های دور برد پایان می دهد.

سران آمریکا و کره شمالی نخستین بار سال گذشته در سنگاپور دیدار و گفت وگو کردند که حاصل آن، توافق بر سر بیانیه ای مبهم در زمینه خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم ها بود که تا کنون عملی نشده است.

"دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، دومین بار در فوریه امسال در هانوی ویتنام دیدار کردند که با شکست و توقف مذاکرات تیم های مذاکره کننده آمریکا و کره شمالی منتهی شد.

ترامپ و کیم اواخر ژوئن امسال برای سومین بار در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار و پس از این دیدار اعلام کردند، مذاکرات نمایندگان دو کشور به زودی از سرگرفته می شود. نمایندگان مذاکرات هسته ای دو کشور با هدف ازسرگیری مذاکرات، اوایل مهر عازم استکهلم سوئد شدند. نمایندگان ارشد دو کشور با یکدیگر دیدار و درباره جزییات مذاکرات و محل آن گفت وگو کردند اما، کره شمالی با استناد به دست خالی آمریکا، ‌ از شرکت در مذاکرات طفره رفت.