وزیر دفاع روسیه: آمریکا در حال دزدیدن نفت سوریه است

ایگور کوناشنکف، وزیر دفاع روسیه، گفت که آمریکا در حال دزدیدن نفت سوریه و قاچاق آن به دیگر کشورهاست.

اخبار بین الملل- وی تاکید کرد: کاروان‌های حامل نفت دزدیده شده سوریه توسط شرکت‌های امنیتی خصوصی آمریکایی و نیروهای ارتش این کشور حفاظت می‌شوند.

کوناشنکف تاکید کرد: کامیون های نفتکش‌ که توسط نیروهای ارتش آمریکا و شرکت‌های امنیتی خصوصی  محافظت می‌شوند در حال قاچاق نفت از میادین شرقی سوریه به دیگر کشورها هستند و زمانی که به این کاروان‌ها حمله می‌شود نیروهای عملیات ویژه آمریکا و نیروی هوایی این کشور به سرعت برای حفاظت از آن‌ها وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: نفت سوریه به وسیله تجهیزاتی که توسط شرکت‌های بزرگ غربی و با دور زدن تمام تحریم‌های آمریکا، تامین شده است، استخراج می‌شود.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد که قرارداد مربوط به حمل نفت سوریه توسط شرکت سادکوب، تحت کنترل آمریکا، که در منطقه خودمختار شرق سوریه ایجاد شده اجرا می‌شود و درآمد حاصل از قاچاق نفت سوریه به حساب شرکت‌های امنیتی خصوصی آمریکایی و سازمان‌های اطلاعاتی  به وسیله شرکت‌های واسطه‌ای واریز می‌شود.

کوناشنکف می‌گوید: علیرغم آنکه قاچاق هر بشکه سوریه 38 دلار هزینه دارد شرکت‌های خصوصی از محل قاچاق نفت این کشور ماهانه بیش از 30 میلیون دلار درآمد دارند.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد:‌برای تضمین ادامه این روند درآمدی و فارغ کردن آن از مالیات مقامات ارشد وزارت دفاع و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خواستار ادامه حفاظت و حضور در چاه‌های نفت سوریه در قالب گروه‌های داعشی هستند.