تلفات نظامیان خارجی در افغانستان به بالاترین سطح رسید

«جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تا ماه اکتبر 17 نظامی آمریکایی و خارجی در افغانستان کشته شدند و 124 تن دیگر نیز زخمی شدند که بالاترین سطح تلفات این نیروها در پنج سال اخیر است.

اخبار بین‌الملل- تلفات نیروهای خارجی در افغانستان در حالی تشدید شده که حملات طالبان پیش از لغو مذاکرات با آمریکا توسط ترامپ نیز افزایش یافته بود اما پس از این اقدام نیز طالبان بیش از گذشته حملاتش را تشدید کرد.

سربازرسی ویژه آمریکا همچنین درباره تلفات غیرنظامی افغانستان اظهارداشت که بیش از 4 هزار و 300 غیرنظامی افغان در فاصله ماه‌های جولای و سپتامبر کشته و یا زخمی شدند که بالاترین میزان ثبت شده تلفات غیرنظامیان در بازه زمانی سه ماهه را نشان می‌دهد.

به گزارش «هیل»، سیگار با اشاره به آمار منتشر شده توسط دفتر نمایندگی سازمان ملل (یوناما) در افغانستان نوشت که این تلفات شامل هزار و 174 کشته و سه هزار و 139 زخمی بوده و نشان دهنده افزایش 42 درصدی در مقایسه با تلفات غیرنظامیان در زمان مشابه سال گذشته است.

این در حالی است که یوناما ماه گذشته بیشترین شمار تلفات غیرنظامیان افغان که در یک ماه کشته و یا زخمی شدند را به ثبت رساند.

در ادامه این گزارش آمده است که در سه ماه اخیر نیز شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان افزایش پنج درصدی داشته و بیش از 60 درصد این تلفات نیز در حالی به وقوع پیوسته که نیروهای افغان در حالت تدافعی قرار داشتند.

وزارت دفاع افغانستان اما با رد افزایش تلفات نیروهای افغان تصریح کرد که این نیروها از هشت ماه اخیر در حالت تهاجمی قرار دارند.