سودان: خروج 10 هزار نظامی سودانی از یمن دقیق نیست

سخنگوی نیروهای مسلح سودان که کشورش نقش قابل توجهی در تامین مزدور برای تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن داشته، شنبه شب اظهارات «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان درباره خروج 10 هزار سرباز سودانی از یمن را نادرست خواند.

اخبار بین الملل- سخنگوی نیروهای مسلح سودان به شبکه خبری الجزیره گفت که «خروج 10 هزار نفر از سربازان سودانی از یمن دقیق نیست».

«محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اخیرا اعلام کرده که روند خروج 10 هزار نیروی نظامی این کشور از یمن آغاز شده است، اما سخنگوی نیروهای مسلح سودان می‌گوید که این اظهار نظر دقیق نیست.

سخنگوی نیروهای مسلح سودان در گفت‌وگو با الجزیره همچنین، اظهارات سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره کشته شدن شبه نظامیان سودانی در یمن را تکذیب کرد و آن را نوعی جنگ روانی خواند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه ضمن ارائه آماری از نظامیان کشته شده سودانی در جنگ یمن اعلام کرد که این کشور با جان سربازانش تجارت می‌کند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی به خسارت‌های وارد شده به نیروهای سودانی شرکت‌کننده در جنگ یمن پرداخت و اعلام کرد، از ابتدای جنگ یمن تا کنون هشت هزار نظامی سودانی کشته، زخمی یا مفقود شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع گفت، نظام سودان با جان سربازان خود تجارت  و با فریب آنها از طریق شعار و توجیه، ارتزاق می‌کند.