اعتصاب کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در اردن

«ریاض ابو الزیغان» رئیس اتحادیه کارکنان آنروا با اشاره به اعتصاب کارکنان این آژانس گفت که همه ادارات و مراکز خدماتی آنروا در پی شکست مذاکرات بین اتحادیه کارکنان و اداره آژانس دست به اعتصاب زده‌اند.

اخبار بین الملل- وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد ادارات و مراکز خدماتی آنروا اعتصاب کرده‌اند، گفت: «اداره آنروا پیشنهاد افزایش حقوق ماهیانه کارکنان به میزان ۱۰۰ دلار را مطرح کرده بود حال آنکه اتحادیه کارکنان افزایش حقوق به میزان ۱۴۱ دلار را درخواست کرده‌اند.»

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، ابوالزیغان همچنین گفت که اعتصاب کارکنان تا زمان برآورده شدن خواسته کارکنان ادامه دارد و این اعتصاب تمامی مراکز خدماتی، درمانی و مدارس را شامل می‌شود.

اتحادیه کارکنان آنروا پیشتر درباره اوضاع نابسامان آژانس و کاهش ارائه خدمات به آوارگان فلسطینی هشدار داده بود.

در همین ارتباط «سامی مشعشع» سخنگوی آنروا گفت که این آژانس و دولت اردن تلاش‌های زیادی کرده‌اند تا اتحادیه کارکنان را به پذیرش پیشنهادات ارائه شده درباره افزایش حقوق کارکنان متقاعد کنند اما اتحادیه نپذیرفته است.

بنابر گزارش وبگاه اردنی«عمون»، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن صبح امروز یکشنبه نشست‌هایی را با نمایندگان اتحادیه کارکنان آنروا برگزار کرد.

از سوی دیگر برخی منابع خبری گزارش دادند که به دلیل نبودن تعداد کارگران کافی جهت جمع‌آوری زباله‌ها در اردوگاه‌های آوارگان، زباله‌ها در کوچه و خیابان‌های اردوگاه‌ها انباشته شده است.