اردن: اعزام نظامیان اردنی برای مبارزه با داعش در سوریه بعید است

«نضال الطعانی» رئیس کمیته امور خارجه پارلمان اردن امروز سه‌شنبه در واکنش به تلاش آمریکا برای تقویت ائتلاف علیه داعش در شمال شرقی سوریه گفت که «اردن هرگز هیچ نیرویی را به خاک سوریه وارد نخواهد کرد.»

اخبار بین الملل- الطعانی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که مشارکت اردن در عملیات نیروهایی که با داعش در منطقه شمال شرقی سوریه مبارزه می‌کنند، بعید است.

وی ضمن تأکید بر اینکه اردن از جمله کشورهای حامی مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال آن است، گفت که اعزام نیروهای اردن برای جنگ در شرق فرات بعید است «چرا که اصل بر وحدت و یکپارچگی سوریه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن و مخالفت با هر گونه اشغال اراضی سوریه است.»

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه(دیروز) گفت که این کشور خواهان تقویت و حمایت از ائتلاف علیه داعش در شمال شرقی سوریه به دنبال کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی است.

وی افزود که سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در تاریخ ۶ اکتبر به معنای آن نیست که واشنگتن دست از مبارزه با داعش برمی‌دارد.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به دنبال ممانعت از بازگشت داعش به سوریه و عراق است و سعی دارد با همکاری ائتلاف جهانی بقایای داعش را نابود کند.