درخواست خانواده‌های زندانیان اردنی در عربستان، از شاه سعودی

خانواده‌های زندانیان اردنی در عربستان سعودی، نامه‌ای خطاب به شاه این کشور را به وزارت خارجه کشورشان ارائه کردند که انتظار می‌رود تحویل سفارت عربستان سعودی شود.

اخبار بین‌الملل- این نامه خانواده‌های اردنی به شاه سعودی در حالی به وزارت خارجه اردن تحویل شده که عربستان از حدود نُه ماه پیش بازداشت اتباع خارجی مقیم این کشور به ویژه اردنی‌ها و فلسطینیان را بدون هیچ اتهام رسمی، افزایش داده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، خانواده‌های زندانیان اردنی در نامه خود با اشاره به اینکه این افراد در طول سال‌های گذشته به عربستان خدمت کرده‌اند، افزودند که این افراد هیچ اهانتی به عربستان نکرده‌اند.  

در این نامه با اشاره به اینکه تعداد زندانیان اردنی و فلسطینی در عربستان به ۳۰ نفر می‌رسد، از شاه سعودی خواسته شده این زندانیان را عفو کند تا به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

«محمد الخضری» (۸۱ ساله) نماینده جنبش حماس در عربستان سعودی از جمله زندانیانی است که از دو دهه قبل در زندان به سر می‌برد و علاوه بر آن چندین پزشک، مهندس، استان دانشگاه و غیره در عربستان در زندان هستند.

مراجع قانونی در عربستان سعودی، هیچ اتهام رسمی به این زندانیان وارد نکرده‌اند اما برخی منابع می‌گویند که بازداشت اتباع اردنی و فلسطینی به دلیل حمایت آن‌ها از مسئله فلسطین بوده است.