وحشت یهودیان انگلیس از به قدرت رسیدن جرمی کوربین

در حالیکه انگلیس خود را آماده برگزاری سومین انتخابات سراسری در پنج سال گذشته می کند، یهودیان ساکن در این کشور با چشم انداز زندگی تحت حکومت دولتی مواجه هستند که ریاست آن را ممکن است جرمی کوربین برعهده داشته باشد که به باور بسیاری دارای مواضع یهودستیزانه است.

قرار است انتخابات ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) برگزار شود و تلاش دیگری از سوی پارلمان انگلیس برای خروج  از بن بست برگزیت محسوب می شود.

اعضای احزاب مختلف نتوانسته اند درباره دستیابی به رای اکثریتی باثبات درباره چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کنند.

انتخابات پیش رو در انگلیس، به قدرت رسیدن دولت حزب کارگر به ریاست کوربین را به واقعیت نزدیک تر می کند؛ حزبی که با حضور مقام های یهودستیز در صفوف حزبی خود مواجه است و این امر انتقادهایی را برانگیخته  است.

سابقه کوربین خود مشکل ساز است. او عضوی از پارلمان از حزب چپ افراطی است که فاقد پست رسمی در دولت است و مخالفت هایش با اسراییل و همکاری جنجال برانگیزش با گروه هایی همچون حماس و حزب الله ویژگی های او را تشکیل می دهد

کوربین کمپین های انتخاباتی حزب خود را از ۹ آبان ماه (۳۱ اکتبر ۲۰۱۹) در جنوب لندن آغاز کرده و بسیاری از یهودیان نگران دولتی به ریاست حزب کارگر هستند.

از زمان پیروزی کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر در سال ۲۰۱۵، اقلیت تهاجمی یهودستیزی در چپ افراطی جسورتر و اکنون در فضای مجازی فعال تر شده است.

در داخل این حزب برخی سیاستمداران، مقام ها و اعضای حزب از نحوه مدیریت فعالیت های یهودستیزانه تحت رهبری کوربین ناامید شده اند؛ فعالیت هایی که به نوشته «نیوزویک» از سوی حامیان کوربین در خارج از این حزب انجام می شود.

با این حال سخنگوی حزب کارگر به نیوزویک گفته است که جرمی کوربین و حزب کارگر، خود را نسبت به حمایت و دفاع از جامعه یهودیان متعهد می دانند وتلاش می کنند  اقدامات قطعی را برای ریشه کنی یهودستیزی در درون حزب و در شکلی گسترده تر در سطح جامعه بکار بندند»

به رغم آن که کوربین به وضوح اعلام کرده که یهودستیزی در حزب کارگر جایی ندارد، برخی اعضای این حزب در پارلمان در اعتراض به یهودستیزی از آن خارج شده اند.

ترامپ به تازگی در اظهاراتی دخالت آمیز گفت که کوربین را گزینه مناسبی برای نخست وزیری انگلیس نمی داند.

در انتخابات پیش رو در انگلیس، حزب پیروز، سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

به گفته ناظران، انتخابات پیش رو بعد از سال ۱۹۲۳ یکی از پیچیده ترین انتخابات تاریخ انگلیس است.