نامزد انتخابات الجزایر خواستار اجتناب فرانسه از مداخله در کشورش شد

عبدالمجید تبون در گفت وگو با شبکه خبری «یورو نیوز» وعده داد که با فساد به طور گسترده مبارزه کند و جلوی شخصیت‌های سیاسی و تجار مرتبط با باندهای فساد را بگیرد.

اخبار بین‌الملل-تبون تلاش‌هایی را که به گفته وی درصدد تعطیل کردن انتخابات است، شکست خورده توصیف کرد و گفت: دخالت‌های خارجی به شکست خواهد انجامید و  از این رو به صراحت از فرانسه می‌خواهم که مداخله در امور داخلی ما را متوقف کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: قانون اساسی الجزایر برای بازگشت دوباره کشور به روند دمکراسی، باید تغییر کند.

انتخابات الجزایر که قرار است ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار شود، ابتدا قرار بود، ماه جولای (تیر- مرداد) برگزار شود، اما به علت نبود نامزد، لغو شده بود.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در حالی برگزار خواهد شد که مردم این کشور ماه‌هاست در اعتراضات و راهپیمایی‌های خود بر سالم بودن انتخابات تاکید می‌کنند و معتقدند، تمامی عناصر و مسئولان باقیمانده دولت "عبدالعزیز بوتفلیقه" رییس جمهوری مخلوع الجزایر باید برکنار شوند.

الجزایر از سوم اسفندماه ۹۷ صحنه تظاهرات در مخالفت با تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی که وضعیت جسمانی خوبی ندارد و در سال ۲۰۱۳ دچار سکته مغزی شد، از سال ۱۹۹۹ به مدت چهار دوره متوالی (۲۰سال) قدرت را در الجزایر در دست داشت.

پس از استعفای بوتفلیقه و براساس قانون اساسی الجزایر، "عبدالقادر بن صالح" رئیس مجلس این کشور از ۲۰ فرودین گذشته تا انتخاب رئیس جمهوری منتخب، به عنوان رئیس جمهوری موقت تعیین شده است.