تحویل کامل «اس-400» روسیه به هند تا سال 2025

«سرگئی چمزوف» رئیس شرکت «روستک» امروز روز دوشنبه، اعلام کرد، از آنجایی که روسیه پیش‌پرداخت سامانه موشکی «اس-400» را از هند دریافت کرده، تحویل این سامانه را تا سال ۲۰۲۵ به اتمام خواهد رساند.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در یک نمایشگاه در دبی به خبرنگاران گفت: «پیش‌پرداخت (این سامانه موشکی) انجام شده است. نمی‌خواهم رقم دقیقی را بگویم اما ما این پیش‌پرداخت را دریافت کردیم. ساخت این سامانه در حال انجام است و تمام کارها مطابق با برنامه‌ریزی انجام خواهد شد. این قرارداد باید تا سال ۲۰۲۵ محقق شود.»

با وجود تهدیدهای آمریکا در خصوص خرید سامانه دفاعی روسیه، دهلی و مسکو در سال ۲۰۱۸ یک قرارداد ۵.۴۳ میلیارد دلاری را برای خرید پنج سیستم دفاع موشکی «اس-400» امضا کردند.

آمریکا اعلام کرده بود که طبق «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها»، هر کشوری که سیستم دفاعی روسیه را خریداری کند تحریم خواهد شد.

سازمان فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه نیز روز یکشنبه اعلام کرده بود که چندین کشور غرب آسیا نسبت به خرید سیستم دفاع موشکی «اس-400» ابراز علاقه کرده‌اند.

از طرفی روسیه و ریاض نیز در حال بحث و گفت‌وگو در خصوص شرایط توافق سال 2017 هستند. طبق این توافق، دو کشور قرارداد تحویل اس- 400 به عربستان سعودی را امضا کرده‌اند.