اینترپل حکم بازداشت السنوسی را صادر کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از لیون در فرانسه، این سازمان كه دفتر آن در این شهر دایر است، با صدور بیانیه ای خبر داد: اینترپل به درخواست لیبی، برای عبدالله السنوسی رییس سابق سازمان اطلاعات نظامی لیبی به جرم تخلفات مرتبط با كلاهبرداری از جمله اختلاس وجوهات مردمی و سوء استفاده از قدرت به نفع شخصی، اخطار قرمز (معادل حكم بازداشت بین المللی) صادر كرده است.

این سازمان خاطر نشان کرد که این درخواست، علاوه بر حکم اخطار قرمز دیگری است که اینترپل چندی پیش به تقاضای دیوان بین المللی کیفری برای السنوسی به جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت صادر کرد.

السنوسی جمعه شب در فرودگاه نواکشوت در موریتانی بازداشت شد. وی در حالی که گذرنامه جعلی کشور مالی را به همراه داشت، از کازابلانکا در مغرب وارد موریتانی شد.

یک منبع امنیتی در موریتانی اعلام کرد که فرانسه و دیوان بین المللی کیفری درخواست های رسمی برای استرداد السنوسی را تنظیم کرده اند، اما طرابلس بر محاکمه وی در لیبی اصرار دارد.

لازم به ذكر است دادگاهی در پاریس السنوسی را به طور غیابی به دلیل دست داشتن در سرنگونی یك فروند هواپیمای مسافربری فرانسوی در سال ۱۹۸۹ به حبس ابد محكوم كرده، به همین دلیل فرانسه خواستار استرداد وی است.