رادیو بین المللی چین روز سه شنبه گزارش کرد، «وانگ جی جون» در این نشست تاکید کرد از بین بردن هرچه سریعتر سلاح های شیمیایی انبار شده و بدون استفاده و پیشبرد عملی همکاری و تبادلات بین المللی علمی و فنی در زمینه شیمیایی، همچنان وظیفه فوری سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی است.

اخبار بین‌الملل-وانگ جی جون معاون وزیر صنایع و توسعه اطلاعات چین افزود: در ماه سپتامبر سال جاری، هیات شورای اجرایی سازمان خلق سلاح های شیمیایی از تأسیسات خلع سلاح های شیمیایی بدون استفاده ژاپن در کوهستان هاربا در چین بازدید کرد.

او افزود: چین معتقد است این دیدار به آشنایی طرف ها با وضعیت کلی از بین بردن سلاح های شیمیایی ارتش ژاپن در چین به ویژه اهمیت و فوریت آن کمک می کند. 

او گفت: چین از ژاپن خواسته است ضمن انجام وظایف خود در پیمان از بین بردن سلاح های شیمیایی و اجرای قطعنامه شورای اجرایی سازمان، برنامه از بین بردن سلاح های شیمیایی طبق موعد مقرر را تضمین کند. 

او گفت: چین همچنین خواستار تداوم توجه طرف ها به مسایلی چون کمبود اطلاعات درباره سلاح های شیمیایی بدون استفاده ژاپن در چین و سامان دادن خاک آلوده است. 

وی افزود: چین پیشنهاد می کند که بر اساس مفاد پیمان یاد شده، کارهای مربوطه انجام شده و از تبدیل شدن سازمان خلع سلاح های شیمیایی به ابزار سیاسی پیشگیری شود و طرف ها با پایبندی بر اصل حصول تفاهم با رایزنی برای حل اختلافات از طریق گفت و گو تلاش کنند.