انصار الله: ریاض با پیاده کردن شروط صنعا اعتمادسازی کند

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن وجود هر گونه میانجیگری یا اتفاقاتی مثبت در خصوص مذاکرات دولت صنعا با عربستان را تایید نکرد.

اخبار بین‌الملل- البخیتی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: صنعا مایل به ایجاد صلح و امنیت است به شرطی که دو کشور عضو ائتلاف علیه یمن در این زمینه پا پیش گذاشته و شروط صنعا درباره آزادی اسرا و صدور اجازه انتقال بیماران بدحال به خارج از کشور را عملی کنند.

وی افزود: اگر ریاض این گام را بردارد شالوده اعتمادسازی را بنا کرده است؛ اما این تنها گام لازم نیست بلکه باید ابتکار صنعا درباره توقف جنگ و تجاوز علیه یمن مورد قبول واقع شود.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز دوشنبه گفت که عربستان سعودی هم مانند صنعا در گفت‌وگوها برای پایان دادن به درگیری در یمن، جدی است.

خبرگزاری «آناتولی» اخیرا به نقل یک منبع آگاه سیاسی گزارش داده که عمان در حال فراهم کردن مقدمات دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و هیأت انصارالله به ریاست «محمد عبدالسلام» است.

به گفته این منبع، عمان در تلاش است تا توافقنامه‌ای بین عربستان و انصارالله امضا شود و این تلاش‌ عمان در ادامه تلاش‌های این کشور برای نزدیکی دیدگاه‌های ایران، امارات و عربستان درباره یمن است.