گانتز خواستار تشکیل کابینه فراگیر بدون حضور نتانیاهو شد

 «بنی گانتز» رهبر ائتلافی «آبی و سفید» در ادامه تلاش‌های خود برای تضعیف جایگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حزب «لیکود»، خواستار تشکیل ائتلاف بدون حضور وی شد.

اخبار بین‌المللگانتز شامگاه جمعه طی یک پیام فیسبوکی برای ترغیب اعضای حزب لیکود جهت عبور از نتانیاهو ، گفت بهترین کاری که آنها اکنون باید برای برون‌رفت از بن‌بستی کنونی کابینه در اسرائیل انجام دهند، تشکیل دولت بدون حضور نتانیاهو است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با درخواست برای کنار گذاشتن نتانیاهو از عرصه سیاسی این رژیم به دلیل سه پرونده رسمی مجرمانه علیه وی، توضیح داد:‌«نتانیاهو به باری روی دوش اعضای لیکود تبدیل شده است. آنها خودشان می‌دانند که کار درست، تشکیل یک کابینه فراگیر بدون او (نتانیاهو) است».

رهبر ائتلاف آبی‌وسفید – که پیشتر پیشنهادی را برای نخست‌وزیری چرخشی به شرط اینکه خودش ابتدا نخست‌وزیر باشد به نتانیاهو داده – ضمن اشاره به برگزاری دادگاه نتانیاهو در آینده نزدیک، اظهار داشت: «اگر او تبرئه شود، می‌تواند برای دو سال نخست‌وزیر باشد».

گانتز پیشتر هم بعد از مواجه شدن با امتناع نتانیاهو برای استعفا از نخست‌وزیری در پی اعلام جرم رسمی علیه وی، از دادستانی این رژیم خواست تا نتانیاهو را مجبور به استعفا از پست‌های وزارتی‌اش کند.