دادستان مصر، معارض معروف این کشور را به فساد اقتصادی متهم کرد

دادستانی مصر روز شنبه (دیروز) «محمد علی» معارض معروف این کشور را که در ماههای اخیر علیه عبدالفتاح السیسی دست به فعالیت زده را به فرار مالیاتی و فساد اقتصادی متهم کرد.

اخبار بین‌الملل - به نوشته وبگاه العربی الجدید، دادستانی با احاله پرونده این فرد به دادگاه فوری جنایی، مدعی شده است که «محمد علی» در طول فعالیت تجاری خود در مصر ، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خودداری کرده و دست به فاکتورسازی و همچنین تأسیس شرکت‌های صوری زده است.

دادستان عمومی مصر همچنین گفت که احاله پرونده «محمد علی» پس از انجام تحقیقات صورت گرفته و این تحقیقات نیز به خواسته دولت و وزیر دارایی بوده است.

متهم کردن «محمد علی» به فساد اقتصادی در حالی است که او در ماههای گذشته با متهم کردن دولت عبدالفتاح السیسی و ارتش به فساد اقتصادی گسترده، هزاران نفر را به خیابان‌ها کشانده و دولت را با بحران مواجه کرده است.

«محمد علی» اکنون در اسپانیا مقیم است و با انتشار ویدئوهای متعدد، مدعی است که اسناد زیادی از فساد درون فرماندهان رده بالای ارتش و همچنین خانواده السیسی در اختیار دارد.

او که پیش از این بعنوان پیمانکار نیروهای مسلح مصر کار می‌کرد؛ صاحب شرکت سرمایه‌گذاری «املاک» است و تا کنون پروژه‌های زیادی از جمله ساخت یک هتل هفت ستاره در حومه منطقه «التجمع الخامس» در شهر «قاهره جدید» را به پایان رسانده است. «محمد علی» بارها اعلام کرده است که ارتش مصر از قِبَل ساخت این هتل ۲۲۰ میلیون جنیه مصری به او بدهکار است.

دولت عبدالفتاح السیسی تا کنون بسیاری از مخالفان خود، از جمله جماعت اخوان‌المسلمین رابا موارد اتهامی متعدد به محاکمه کشانده و حبس‌های طولانی مدت و حتی احکام اعدام متعددی را صادر کرده است.