دمشق: مواضع آمریکا درباره قانون اساسی سوریه فاقد ارزش است

یک مقام وزارت امور خارجه سوریه،‌ امروز یکشنبه،‌ در واکنش به مواضع مقامات واشنگتن درباره کمیته قانون اساسی سوریه گفت که نظرات و بیانیه‌های آمریکا و دیگر کشورها،‌ فاقد ارزش است و بر کار کمیته قانون اساسی و ماهیت گفت‌وگوهای کمیته و شکل و مضمون کار کمیته قانون اساسی تاثیری نخواهد داشت.

اخبار بین‌الملل-به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، این مقام سوری تاکید کرد که گفت‌و‌گوها در کمیته قانون اساسی، سوری-سوری است و هیچ کس حق ندارد در آن دخالت یا به هر بهانه‌ای از طرفی  حمایت کند.

این مقام مسئول در ادامه گفت که نقش آقای « گیر پدرسون »، نماینده ویژه سازمان ملل،‌ در این گفت‌و‌گوها تنها  به آسان‌سازی روند بحث‌های کمیته و  امور مربوط به آن محدود می‌شود.

کمیته قانون اساسی سوریه، شامل ۱۵۰ عضو است که ۵۰ نفر از آنان، نماینده دولت سوریه، ۵۰ نفر نماینده معارضان و ۵۰ نفر نیز نماینده جامعه مدنی هستند. در حال حاضر هر هیأت ۱۵ نفر را انتخاب کرده‌اند تا در قالب کمیته مرکزی، بررسی دقیق‌تری در خصوص قانون اساسی انجام دهند.

آمریکا،‌ امروز یکشنبه،‌ با صدور یک بیانیه به دولت قانونی سوریه درباره «به تاخیر انداختن» کار تدوین قانون اساسی اتهام‌هایی وارد کرد.