۹۳ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا

۶۸ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۲۸ تن کشته و ۶۵ تن زخمی شده اند.

اخبار بین الملل - به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر هیوستون در ایالت تگزاس، یک نفر کشته شد و دو نفر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد تیراندازی در یک جشن تولد رخ داده است. تیراندازی در نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا دو کشته و دو زخمی برجا گذاشت. تیراندازی دیگری در همین شهر ۱۱ زخمی در پی داشت. پلیس نیواورلئان اعلام کرد تیراندازی در خیابان کانال و قبل از ساعت ۳ بامداد رخ داده است. هنوز هیچ کس در ارتباط با این حادثه بازداشت نشده است. چهار نفر در تیراندازی در مینیاپلیس در ایالت مینه سوتا کشته شدند. پلیس در حال بررسی علت حادثه است، اما حادثه بین اعضای یک خانواده رخ داده و دو تن از قربانیان کودکان ۸ و ۱۱ ساله هستند. تیراندازی در شهر آرورا در ایالت ایلینوی یک کشته و چهار زخمی برجا گذاشت. تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در شهر "کاتن ولی" در ایالت لوئیزیانا نیز دو کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

۶ مورد از تیراندازی‌های در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی ۲۴ ساعت شنبه تا یکشنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، ۹۹ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آن ها، ۴۱ تن کشته و ۶۲ تن زخمی شده اند. ۱۲ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر این اساس و طبق گزارش‌های منتشر شده، در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۶۷ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجهِ آن ها، ۶۹ تن کشته و ۱۲۷ تن زخمی شده اند.