واکنش یکی از شخصیت‌های عراقی مشمول تحریم آمریکا

«خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف «المحور الوطنی» عراق و بازرگان معروف، که یکی از چهار شخصیتی است که جمعه (دیروز شش دسامبر) در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت، به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد.

اخبار بین‌الملل- وی طی پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: من همچنان مانند گذشته مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق و همراه با ملت و مطالبات آن برای تغییر و رهایی از فاسدان هستم. 

الخنجر افزود: این تصمیمات سیاسی که نقش ما را در پایان دادن به سیاست‌های فرقه‌گرایانه و تلاش برای متوقف کردن خشونت میان مردم یک کشور و بازپس گرفتن حقوق افراد، نادیده می‌گیرد، ما را متوقف نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و  فساد خبر داد که عبارتند از: «قیس الخزعلی» دبیر کل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی،«حسین فلاح اللامی» از فرماندهان امنیتی سازمان الحشد الشعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

پیشتر نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت و الصادقون در پارلمان عراق ، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند. فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت :«کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

«محمد الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق نیز تحریم‌های آمریکا علیه دو نفر از سران این جنبش را باطل و بیهوده خواند.

الربیعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از عصبانیت بمیرید. ما نوک پیکان مقاومت علیه اشغالگری، تروریسم تکفیری و تجزیه و سهم‌خواهی و فساد شما را سرسختانه زدیم.  ما برادران زینب، عصائب اهل الحق، خار در چشم استکبار و سدی در برابر نقشه‌های هژمونی آمریکا هستیم».

وی افزود: تحریم‌ها بیهوده است. ما نه هیچ حساب خارجی داشته‌ایم و نه هرگز خواهیم داشت.